O NÁS
Informace o certifikaci

Certifikace systémů managementu znamená zvýšení důvěryhodnosti dodavatele výrobků nebo poskytovatelů služeb vůči svým klientům a státním orgánům.

Základní postup certifikace a dozorů

Předaudit
  • Ověří předpoklad plnění požadavků daných standardů
  • Ověří úroveň připravenosti k certifikačnímu auditu
 
Certifikační audit
První stupeň certifikačního auditu
  • Seznámit se s rozsahem činností certifikované společnosti, výrobou či poskytovanou službou
  • Porovnat shodu dokumentovaného systému managementu s požadavky dané normy
  • Ověřit navrhovaný rozsah certifikace, aplikovatelné výjimky, klíčové procesy
Výstupem z prvního stupně certifikačního auditu
  • Zápis z jednání auditního týmu (s uvedením případných slabých míst)
  • Stanovení termínu druhého stupně certifikačního auditu

 

Druhý stupeň certifikačního auditu
  • Ověřit, že systém managementu odpovídá požadavkům příslušné normy, politice systému managementu a právním a jiným požadavkům
  • Ověřit implementovaný systém managementu
Výstupem z druhého stupně certifikačního auditu
  • Zápis z jednání auditního týmu (s uvedením případných nedostatků)
  • Doporučení auditního týmu k vydání certifikátu
  • Zpráva z auditu
 
 
Klasifikace nedostatků (platí pro všechny typy auditů)
 
Méně významná neshoda 
  • Odchylka je zaevidována auditním týmem a je klientem stanoveno opatření k nápravě.
  • Odstranění odchylky je prověřeno při následném dozorovém auditu.
  • Vystavení odchylky nemá vliv na kladné doporučení k vydání certifikátu.
  • Vystavení nesystémové neshody nemá vliv na kladné doporučení k vydání certifikátu.
 
Významná neshoda (neplnění některého s požadavku normy, neplnění legislativy)
  • Auditovaný systém nebo jeho podstatná část zásadně odporuje požadavkům kritériální normy/standardu, který(á) je podle specifických podmínek auditované organizace nezbytná pro správnou funkci systému

 

Dozorový audit / re-certifikační audit
Po ukončení certifikace zpracuje vedoucí auditor plán dozorových návštěv, při dodržení základního pravidla, že termín 1. dozorového audit nesmí přesáhnout 12 měsíců od posledního dne druhého stupně certifikačního auditu (prvotní certifikace). Při dozorovém/re-certifikačním auditu se ověřuje, že
  • Certifikovaný systém je průběžně udržován, monitorován a zlepšován
  • Dodržování normativních a legislativních požadavků (zpětná vazba na klienta)
Potvrzuje soulad s požadavky na certifikaci.

 

Auditní tým
        Auditní týmy certifikačního orgánu AUDISO a.s. uplatňují tzv. proklientský přístup, který pro naše zákazníky představuje přidanou hodnotu auditu ve formě vnímání a reflexe potřeb a očekávání certifikované organizace při zachování plnění požadavků systémových norem.

Pár čísel o nás
12
Počet realizovaných projektů
5960
Počet vydaných certifikátů
305
Počet akreditovaných oborů
25
Počet realizovaných kurzů
Partneři
MP Auditing arm_cert_reg_logo
Základní kontakty
AUDISO a.s.    AUDISO S.R.L.
Sídlo: Tišnovská 384, 664 71 Veverská Bítýška    Kontakt:  +39 081119322936, +39 0354504730
Kancelář:
Okružní 828/25, 638 00, Brno   
Kancelář: 
Via Tino di Camaino, 9 - 80128 - Napoli
Viale Papa Giovanni XXIII, 106 - 24121 - Bergamo
IČ: 26976285 IČ: 07738831218

 

E-mail: info@audiso.cz E-mail: info@audiso.it

 AUDISO a.s. zapsána u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 49007

www.audiso.it